Friday, July 31, 2009

Emosi...

ntah knp hari ini..ptg ini aku beremosi sangat2..byk perkara yang lepas2 bermain dkt kepala aku nie...mmphh..ntahlah.... tp yg pasti aku masih lg merasa sedih dan sgt2 sedih....kenapa dia tk habis2 mengganggu hidup aku. Apa kesalahan aku kepada dia. Knp dia tak habis2 mencari kelemahan aku dan berusaha sedaya upaya mencari kesalahan aku. Kalau sifat dia yang suka mentertawakan aku tu jangan ckp lah..agaknya kalau boleh la ketawa dia tu di tadah...penuh dah sekolam agaknya... Tapi aku rasa pelik sgt2..knp dia sedaya upaya menghalang sesuatu itu terjadi..siapa dia utk tentukan suma itu..knp dia benar2 benci pada aku..itu yg menjadi tanda tanya kepada aku sekian lama...
sama juga lah dengan seseorg yg lagi satu....sampai aku penah tanya dia...apa salah aku pada dia....kenapa dia benci dengan aku sangt2...tk cukup lagi kah perbuatan diaorg dkt aku.... aku buat apa?...urusan pekerjaan diaorg pun aku tk penah masuk campur..apatah lg peribadi diaorg... tp..knp aku....knp aku diaorg cuba utk hancurkan....satu demi satu tentang aku mereka cuba cari kelemahan demi kelemahan... knp mereka mcm nih....Ya Allah hai... aku rasa cukup terkilan dan sedih sgt2....knp la aku bertemu dengan org2 yg semacam ini.... tk sudah2 mereka nk menceritakan tentang aku..... Demi Allah..aku sikit pun tak melakukan perbuatan perbuatan yang mereka buat pada aku itu...apa aku lakukan pada mereka?...knp diaorg buat aku mcm ni...jahat sgt kah aku?salahkah aku..menyayangi seseorang...adakah itu hukuman aku yang mereka kenakan....lepas satu satu diaorg buat aku....
apa yang aku ada skrg ni...hanyalah Allah jer..tk de org leh bela aku....
kepada Allah aku berdoa..agar diberikan mereka semua itu petunjuk....bantula aku Ya Allah...segala kelemahan aku, dosa2 aku, perkara2 yg tersembunyi yg terdahulu, terkini dan akan dtg semuanya dtg dr Engkau ya Allah.... aku hanya hambaMu yang memohon keampunan dan peliharala aku daripada mereka yang snetiasa mencari kesilapan aku... Engkau tunjukkanlah kepada mereka yang menghina aku, mentertawakan aku, yang menjatuhkan maruah aku..yang membohongi aku dengan bermuka muka dihadapan aku dan yang mempermainkan aku dugaan2 hidup yang mereka sendiri tak terfikir akan hadir dugaan2 seperti itu....
ampunkan dosa2 aku ya Allah..hanya Engkau aku kembali dan meminta pertolongan....bantulah aku...isk isk isk..hanya Engkau yang sering mendengar keluh kesah ku...